7 Mayıs 2009 Perşembe

Entel komşular ve aman Adanalı




Evimiz pek entel mekanlara komşu :)). İlki devlet tiyatrosu, pembesiyle göz alıyor. Hafta sonları trafiği yoğun görünüyor, bir gün konser neyim olursa ben de izleyici olarak gitmek istiyorum. Moğolca tiyatro izlemek beni aşar :).



İkinci entel komşumuz merkez kütüphane. Büyük bir bina, bir zamanlar koyu sarı renkte imiş sanırım, şimdi soluk. Türkçe kitaplar bölümü de var içinde, yerinde inceleyip daha detaylı almak vermek fena olmaz. Geniş bir bölüm mü, hangi yazarlar var, ödünç alabilir miyim, bunları yapmak için iletişim kurmam gereken görevliyle hangi dilde anlaşacağım acaba... En iyisi bir an önce gidip görmek.



Üçüncü komşumuz pek entel olmamakla birlikte, Ulan Bator' daki sosyal hayatta büyük önem arz ediyor :)). Grand Khaan Irish Pub, şehrin en merkezi yerinde kurulmuş, devasa bir mekan. Tarzı pek İrlandalı olmasa da geniş menüsü, temiz ve çabuk servisi, geceleri canlı müzik ve plazmadan futbol maçı yayınıyla Ulan Bator' daki yabancılar ve "beyaz Moğollar" ın en çok taklıdğı yer. Günün her saati dolu, sahibinin tam anlamıyla "para bastığını" düşünüyorum :)). Ha yemekleri süper mi, değil, ama yeri (ve İngilizce bilen garsonları) dolayısıyla müşteri çekmeye devam ediyor.

Bu mekan hakkında asıl enteresan olan, yaklaşık bir yıl önce web sitesinde yaşanan hack meselesi. Nereden duydum, kim anlattı hatırlamıyorum ama geçen yıl web sitesi "Adanalı" namlı bir hacker tarafından "ziyaret edilmiş", siteye girenler "hacked by Adanalı" ibaresiyle karşılaşıyormuş. Hemşerimin hack eylemini kınamakla birlikte uçsuz bucaksız vizyonunu takdir etmek durumundayım :). Başlangıç seviyesindeydi de alıştırma mı yapıyordu acaba... Parmağını dünya haritası üzerinde öylesine bir yere koydu da burayı mı seçti... Ulan Bator' daki mekanın web sitesinden başlayıp seviyesini daha gıllıgışlı yerlerin sitesine mi yükseltti, bilemiyorum ki...:)).


  • Bugün özlenen: Domates. Her yer Çin domatesi dolu, yememek yönünde uyarılar alıyoruz, Çinliler hormon olayını abartmış deniyor. Zaten domateslerin görüntüsü de çekici sayılmaz, yemişliğim var, samandan hallice. Memleket domatesi olsa, söğüş doğrasam, salata yapsam, yemeğe doğrasam, konserve domatesten kurtulsam...
  • Bugün izlenen: Two and a Half Men dizisine devam. Birkaç gündür sinema filmi hak getire, tutuk bir baba, obur ergen oğlu ve hiper zampara, mega çapkın bir amcadan oluşan Harper ailesine fena takıldık. Gerçi benim favorim temizlikçi Berta, aklı beş karış havada iki buçuk adam içinde inanılmaz realizmi ve cüssesiyle duruma en hakim kişi :)).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder