12 Ocak 2010 Salı

Bir Doğu- Batı sentezi olarak Ulan Bator' da yılbaşı



Ocak' ın ortası oldu, ben hala yılbaşı yazıyorum olacak ama bu fotoları yeni buldum. Burada özleyeceğim birkaç şeyden biri olan yılbaşı ambiansı hakkında yazı mevzuu çıkmış, daha ne olsun :)). Zaten burada yılbaşı süsleri de daha yeni toplanıyor.

Aralık ayı başlarında meydana fotoğraftaki süs çamını koydular, güzel oldu, renk oldu. Şehir bembeyaz çünkü, ama kar beyazı değil, buz beyazı ve kayganı.



Beyaz demişken, 31 Aralık günü meydanda, beyaz Moğol işi bir Noel Baba da mevcuttu. Gelen geçen fotoğraf çektirdi, büyüklü küçüklü.



Noel Baba Moğol işi olur da kızağını çekenler ne olur sorusunun yanıtıdır, beyaz develer :)). Gerçi ülkenin kuzeyinde bol miktarda ren geyiği var ama popüler kültürde pek yer edinememişler anlaşılan :). Moğolistan Doğu -Batı sentezini, yılbaşı "konjonktüründe" (ehemm :) pek güzel yapmış. "Batı işi" coşkuyu kendi kültür öğeleriyle (baş rolde votka) sentezleyip nefis kutluyorlar.



Birkaç yerde okumuştum, Moğollar kendilerini coğrafi olarak Asyalı, kültürel olarak Avrupalı görüyorlarmış. Ülkede komünist dönemde, doğal olarak, çok ciddi bir Rus etkisiyle Doğu Alman yatırımları ve varlığı varmış; bu etkenler de operaydı, baleydi vs. kültür dünyasını etkilemiş. Ben pek bir şey anlamadım bu işten ama öyle diyorlarsa öyledir. Bir de kendilerini Orta Asya ülkesi olarak görmüyorlar, Japonya ve Güney Kore ile birlikte Kuzeydoğu Asya' yı oluşturuyorlarmış. Kuzeydi, ortaydı bilmem, "soğuk Asya" burası desem...:)).

  • Bugün özlenen: Falcı/ şamana gittim, iki güzel laf etsin de keyifleneyim diye. "Bizim dinimizden değilsin, kapsama alanım dışındasın, sana bir şey diyemem. Kenara kaçıl, cereyan yapıyorsun" dedi. Yahu, canım memleketimde yoldaki çingene falcı bile çay parasına ne kısmetler, ne kuş kanadında haberler anlatır... Kapsama alanı ne yahu? Memleketin falcısını, kurşuncusunu vs. özledim.
  • Bugün izlenen: Black Books. Londra' da bir ikinci el kitapçının anti-sosyal sahibi ve tuhaf iki arkadaşının hikayesi, İngiliz kara komedisi. Bu İngilizler mizah damarıyla mı doğuyor, genlerinde özel bir mizah kodu mu var, anlamıyorum ki :)).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder